Nieuwe responsive website / portal voor meidenmerk Tina

Ontwerp nieuwe portal voor de Tina, hét meidenblad voor kids in de leeftijd van 9-13 jaar.
De portal zal middelpunt worden van alle brand extensions van Tina (blad, events, producten & social media).

Ik was verantwoordelijk voor concept, interactie ontwerp en het visual design.

Concept:
Vrolijke wand (behang) beplakt met leuke berichtjes (rich media cards) waarop de bezoekers lekker kunnen rondneuzen, strips kunnen lezen, filpjes kunnen bekijken en de laatste nieuwtjes kunnen lezen op het gebied van knutselen, muziek, mode en andere onderwerpen.
Naast het verhogen van de conversie op de eigen producten (events en het verkopen van abonnementen) heeft de site als doel inkomsten te genereren uit de advertenties binnen de eigen media-player en gesponsorde content.

Er bestaan 5 type cards (video, shop, nieuws, win-actie, poll) die elk een eigen stijl hebben.
De redactie kan zelf aangeven hoeveel cards ze per rij geplaatst willen hebben (1 – 3 in het content vlak).
Alle artikelen kunnen worden getagd.
Rijen cards kunnen worden toegevoegd in content veld op basis van tagging, card (content) type of op basis van nieuwste, meest bekeken, e.d.

Design:
Responsive design.
Het blad is als uitgangspunt genomen voor het design.
Hierin worden veel doodles gebruikt en elementen als paperclips, plakkertjes e.d.
Kernwaarden: meisjesachtig, vrolijk, licht, luchtig, snel (laden), gezellig, grappig, bewegelijk, knutselstijl, roze, felle kleuren en pasteltinten.