De vraag
Van 2007 – 2010 heeft Factor 10 een complete huisstijl ontwikkeld voor deze internationale speler, gespecialiseerd in de logistiek van retourverzendingen van uiteenlopende bedrijven. Denk hierbij aan het terugsturen van online bestelde kleding, het retourneren van lege cartridges of het laten uitvoeren van kleine reparaties en het retourneren van electronica.
In 2010 is Cycleon overgenomen door een Duits bedrijf. In de stijl van dit moederbedrijf heeft Factor 10 een (re)design ontwikkeld voor alle pictogrammen en procesdiagrammen.
Concept
Cycleon maakte in haar communicatie-uitingen gebruik van stockbeelden om het proces van retour(ver)zendingen uit te leggen aan haar klanten. Factor 10 heeft voor Cycleon een eigen beeldtaal ontwikkeld door in een fotostudio de standaardprocessen in een geheel wit decor uit te beelden. De twee hoofdkleuren groen en oranje komen terug in kleine details. De eigen beelden zijn ingezet in allerlei uitingen als whitepapers, de website en diverse advertenties.
Daarnaast heeft Factor 10 varianten van het ingewikkelde retourproces gevisualiseerd in een grote reeks pictogrammen en procesdiagrammen om het salesproces te ondersteunden.
Meerwaarde
Factor 10 is klein maar breed inzetbaar. Er zijn veel disciplines in huis en we kunnen partners uit ons netwerk inzetten om een fullservice traject mogelijk te maken. Voor Cycleon hebben we zo’n beetje alle middelen kunnen ontwikkelen waarbij we zowel advies gaven over de inhoud maar ook de uitvoering in eigen hand hadden.