De vraag
Eigenaresse Mariëtte, een goede vriendin van mij, vroeg me in 2007 een huisstijl te ontwikkelen voor haar bedrijf Buitenplaats Reijgersbroeck. Sindsdien ontwikkel ik jaarlijks uiteenlopende uitingen om de merkbeleving te versterken en om de bezoekersaantallen te verhogen.
Het antwoord
Doordat we elkaar erg goed kennen is het proces van afstemmen altijd erg fijn. We begrijpen elkaars taal en door dit direct om te zetten in grove schetsen kunnen we makkelijk en snel schakelen.
De uitkomsten zijn communicatie-uitingen waarin de kernwaardes authenticiteit, warmte, rust, rauw / ongepolijst, liefde, vriendelijkheid, ambacht, aandacht, duurzaam (recycling), naar voren komen.
De kunst is om de uitingen authentiek en spiritueel over te laten komen zonder hierin afstandelijk en zweverig te worden. Dit vraagt om een goede afstemming. Waar Mariëtte soms wat zweverig lijkt in haar uitingen, probeer ik haar weer naar het aardse te brengen en het met meer nuchterheid te verbeelden en verwoorden.
In het ontwikkelen van uitingen en campagnes let ik goed op het totaalbeeld en het overall verhaal. Het gaat er uiteindelijk om een krachtig en éénduidig verhaal naar buiten te brengen (storytelling).
Voor Reijgersbroeck heb ik verschillende communicatieuitingen ontwikkeld: logo, huisstijl, correspondentieset, visitekaartje (boekje), give-aways, ansichtkaarten, advertenties, website, banieren, enqûete, buitenbord.
De meerwaarde
Het goed kunnen afstemmen, het elkaar kritisch kunnen beoordelen en mijn capaciteit om te werken vanuit een merkgedachte heeft mede geleid tot de ontwikkeling van de gewenste merkbeleving van Reijgersbroeck.