Voor USmarkets

Merkbeleving voor een opmerkelijke beursanalist

huisstijl website

De vraag

De eigenzinnige beursanalist Guy Boscart, werkend onder de naam USmarkets vroeg ons voor de ontwikkeling van een huisstijl, website, champagneuitingen en het ontwerp voor een beursstand voor de “Dag van de Belegger”.

Het antwoord

USmarkets richtte zich voorheen op de Amerikaanse markten, wat nog te zien is aan de naamgeving. Gezien het grote aantal dagelijkse unieke bezoekers op de website wilde Guy Boscart (directeur) niet gaan voor een naamsverandering. Dit zou teveel negatieve gevolgen hebben voor de vindbaarheid op de site.
In de afgelopen jaren heeft Guy zijn bedrijf uitgebouwd met meerdere specialisten en adviseurs. De focus moet daarom nu meer komen te liggen op het totale bedrijf dan op hemzelf als stuwende kracht.
Dit is de reden dat we US hebben omgeturnd in ‘us’ (wij) waardoor de naam kan blijven maar er wel een betekenisverandering ontstaat. Vanuit de ‘wij-vorm’ kan USmarkets beter laten zien dat er een groep van beleggers en analisten achter de koers van het bedrijf staat.

“US” (onze) – markets is een outlaw in de beleggerswereld, vergelijkbaar met BNN in de omroepwereld. USmarkets is eigenzinnig, eigenwijs, recalcitrant, persoonlijk, direct en eenvoudig. USmarkets zet haar eigen koers uit zonder zich iets aan te trekken van grote adviseurs als de gevestigde banken.

De nieuwe huisstijl gaat ook in tegen de algemene beeldtaal van Banken en Beleggingskantoren. Geen zakelijk donkerblauw, golfsticks, jachten en dure panden maar een en krachtig contrasterend kleurenpalet met een eenvoudige beeldtaal van pictogrammen.

Voor de beurs “De dag van de belegger” heeft Factor 10 een strakke en opvallende stand ontworpen met daarin een aantal schommels die de schommelingen van de koersen symboliseren. Op de wanden staan teksten die de bezoeker moeten prikkelen waaronder: “Stabiele focus bij schommelende koersen?” Check USmarkets. De stand had erg veel bekijks en is ook te zien geweest in het RTL-Z-journaal.